«SEM és el màrqueting que es basa en campanyes pagades en els motors de cerca».
Avui us parlarem de les principals claus de l’SEM (search engine màrqueting).
Com tots veiem / sabem, quan vam realitzar una recerca a Google, els 3-5 primers resultats són anuncis. Però i perquè s’inverteix en SEM i com ho fan els professionals per crear campanyes explosives?
- Google és l’amo de les plataformes per tant es pot abastar moltíssim trànsit fent publicitat per exemple en: Gmail, Aplicacions de tercers, Maps, Youtube, etc.
- Escull bé la teva campanya: Google Ads t’ofereix dues opcions, anuncis de cerca i display. Si el que vols és reforçar la teva marca a través de dissenys més visuals i dinàmics, utilitza Display. Si per contra, el teu objectiu és posicionar diferents paraules clau (han de ser rellevants i reals amb el que l’usuari va a trobar a la web), serà molt millor un anunci de search.
- Paraula clau vs frase clau: És molt millor una frase clau que una paraula clau. Per exemple si tens un aniversari és molt millor posicionar, pastissos d’aniversari de el lloc que sigui, a pastís a seques. Una paraula clau et portarà més trànsit però menys rellevant, per això no ens interessa.
- SEM o Facebook Ads: SEM sens dubte, en les xarxes socials els usuaris busquen divertir-se i interactuar amb ells, pel contrari a Google la gent el que busca és resoldre els seus dubtes.
- Quality Score: És la mètrica que l’ajuda a Google a dir si un anunci es mostra o no. Si el teu anunci compleix els requisits, aconseguiràs una millor posició.